הקהילה היהודית באוקראינה נערכת למלחמה: "להימנע מפאניקה"

שלמה ריזל No Comments on הקהילה היהודית באוקראינה נערכת למלחמה: "להימנע מפאניקה"

בפדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה החליטו אמש שלא להתפנות מהמדינה אלא במקרים חריגים בלבד. "אנו קוראים ליהודי אוקראינה, רוסיה וכל מדינות העולם להתפלל לשלום ושגשוג בין עמי האזור והעולם כולו"

אוקראינה צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" המאגדת את 160 הקהילות היהודיות בכל רחבי המדינה, נערכת לקראת אפשרות של הסלמה ביטחונית – נוכח החשש הבינלאומי מפלישה רוסית לאוקראינה.

ראשי הפדרציה מקיימים שיחות עדכון שוטף עם הממשלה בקייב, שגרירות ישראל באוקראינה וגורמים נוספים בהם אנשי ביטחון.

בקהילות היהודיות באוקראינה מספרים כי נכון לעכשיו ההנחיה היא להימנע מפאניקה – להיות בכוננות אך לא להתפנות, למעט במקרים חריגים / הומניטריים.

בהנהלת הפדרציה אומרים כי "אנחנו ערוכים למגוון תרחישים. בשיחה עם כלל הרבנים, הערב (מוצ"ש) הם החליטו פה אחד להישאר באוקראינה עם בני קהילותיהם, כדי לחזק ולסייע כתמיד, גם בתקופה מורכבת זו. במקביל, תגברנו את כמות המתנדבים בכל הערים בסיוע המשותף של הפדרציה ו'הקרן לידידות' כדי שיספקו מזון, תרופות וסיוע נפשי לקשישים, נכים ואנשים הזקוקים לסיוע".

עוד נמסר "הפדרציה מקיימת שיח עם כלל רבני ומנהיגי הקהילות בכל רחבי המדינה ואנו קוראים בהזדמנות זו ליהודי אוקראינה, רוסיה וכל מדינות העולם להתפלל לשלום ושגשוג בין עמי האזור והעולם כולו".



0 תגובות